Złożenie deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB)
1 lipca 2021 roku ruszył powszechny spis źródeł ciepła, o którym musi pamiętać każdy właściciel lub zarządca budynku/lokalu który posiada źródło ciepła o mocy do 1 MW. Złożenie deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) jest obowiązkowe.
Wszelkie informacje dostępne są na stronie Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego
Ustawą z dnia 28 października 2020 r. o zmianie ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz niektórych innych ustaw [Dz. U. poz. 2127] utworzono Centralną Ewidencję Emisyjności Budynków (dalej zwaną CEEB) i nałożono nowe obowiązki na właścicieli lub zarządzających budynkami lub lokalami. Za jej stworzenie, wdrożenie i prowadzenie odpowiedzialny jest Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego.
Czym jest deklaracja?
To rodzaj ankiety w której podaje się:
- imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz
- adres miejsca zamieszkania lub siedziby; adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw;
- informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach;
- numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie);
- adres e-mail (opcjonalnie).
Kogo dotyczy deklaracja?
Każdego właściciela lub zarządcę budynku lub lokalu który posiada źródło ciepła o mocy do 1 MW.
Kiedy składam deklarację?
Od 1 lipca 2021 r.
- Dla nowo powstałych budynków termin ten będzie wynosił 14 dni.
- Dla budynków, które już istnieją właściciel lub zarządca będzie miał 12 miesięcy.
Uwaga! Obowiązek złożenia deklaracji jest nałożony ustawowo i za jego niewypełnienie w terminie grozi grzywna!
Jak możemy złożyć deklarację?
- w formie elektronicznej (formularz A dotyczy budynków i lokali mieszkalnych, formularz B - niemieszkalnych) – preferowany sposób, którego funkcjonalność umożliwi proste i szybkie wypełnienie dokumentu. Deklaracje będziemy składać za pośrednictwem systemu teleinformatycznego CEEB. Składanie deklaracji będzie wdrażane zgodnie z wymaganiami bezpieczeństwa, korzystając w szczególności z Profilu Zaufanego (bezpośrednie połączenie do systemu Węzła Krajowego). Profil zaufany w ramach węzła krajowego jako sposób uwierzytelniania jest obecnie systemem w pełni działającym i wykorzystywanym przez instytucje oraz obywateli. Niezależnie od Profilu Zaufanego Węzeł Krajowy umożliwia korzystanie z dowodu osobistego z warstwą elektroniczną.
- w formie papierowej (formularz A dotyczy budynków i lokali mieszkalnych, formularz B - niemieszkalnych) – wypełniony dokument można będzie wysłać listem albo złożyć osobiście we właściwym Urzędzie (zgodnie z lokalizacją budynku) - dla mieszkańców Gminy Łuków będzie to Świderska 12, pok. nr 16 (tel. 25 7982439 wewn. 116).
Wszelkie pytania w tej sprawie należy kierować DO PRZEDSTAWICIELI GŁÓWNEGO INSPEKTORA NADZORU BUDOWLANEGO e-mail: info-ceeb@gunb.gov.pl
Aktualne informacje, logowanie i pliki do pobrania (kliknij w Materiały do pobrania i najczęściej zadawane pytania) na stronie projektu:
same deklaracje do pobrania z powyższej strony w sekcji
Ostatnio edytowane dnia: 2022-05-16
| Wróć do listy artykułów