Informacje o jêzyku migowym
W dniu 1 kwietnia 2012 roku zaczê³a obowi±zywaæ Ustawa o jêzyku migowym i innych ¶rodków komunikowania siê z dnia 19 sierpnia 2011 roku (Dz. U. z 2011 r. Nr. 209 poz. 1243).
Ustawa przewiduje, ¿e organy administracji publicznej bêd± musia³y zapewniæ osobom nies³ysz±cym t³umacza jêzyka migowego. Osoba uprawniona, o której mowa w art. 11 ust. 3 ustawy, jest zobowi±zana zg³osiæ chêæ skorzystania ze ¶wiadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania siê, do w³a¶ciwego ze wzglêdu na w³a¶ciwo¶æ sprawy organu administracji publicznej, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wy³±czeniem sytuacji nag³ych.
Zg³oszenie, o którym mowa powinno byæ dokonane w formie okre¶lonej przez organ administracji publicznej, w sposób dostêpny dla osób uprawnionych. Po dokonaniu zg³oszenia, o którym mowa powy¿ej, organ administracji publicznej jest zobowi±zany do zapewnienia obs³ugi osoby uprawnionej, w terminie przez ni± wyznaczonym lub z ni± uzgodnionym, na zasadach okre¶lonych w ustawie.
Organ administracji publicznej, w przypadku braku mo¿liwo¶ci realizacji ¶wiadczenia zawiadamia wraz z uzasadnieniem osobê uprawnion±, wyznaczaj±c mo¿liwy termin realizacji ¶wiadczenia lub wskazuj±c na inn± formê realizacji uprawnieñ okre¶lonych w niniejszej ustawie.
Osoby pragn±ce skorzystaæ z tego uprawnienia mog± kontaktowaæ siê z sekretariatem w Urzêdzie Gminy £uków, numer tel/fax: 25 798-24-39, e-mail: sekretariat@lukow.ug.gov.pl